Försenad ankomst

by

Efter 12 år på Expressenpapper, ett år på BLT-papper och två på Lundagårdspapper är jag nu helt papperslös. Inte hemma förstås, där läser jag DN Kultur och bär ut en massa tidningspapper till bilen och kör varje helg till pappersinsamlingen i Sickla. Men jag har inte längre till yrke att skriva på papper. Så nu skriver jag här istället, och skäms för att det dröjde så länge. Bättre sent än aldrig, men jag måste erkänna att livet som papperstidningsskribent inbjöd till en olustig maktfullkomlighet inför bloggarna. Så en dag upptäckte jag att Mubarak och jag i en mening stod på samma sida i yttrandefrihetsrevolutionen och då gick det inte längre. Bloggosfären är den del av massmedia som bäst och mest livskraftigt förvaltar den liberala tidningstraditionen. Äntligen får jag vara med på riktigt.

3 svar to “Försenad ankomst”

  1. anders Says:

    Välkommen! 🙂 Ska bli kul att följa!

  2. Dilsa Says:

    PM är med i gamet igen!Välkommen.
    Nu får man dessutom, tack vare kommentarsfältet, en syl i vädret .
    Kul och lycka till önskar en hängiven läsare.

    /Dilsa

  3. pmnilsson Says:

    Tack!!

Kommentera

