Topphemligt

by

Sitter på PM:s och mitt topphemliga kontor. PM har förbjudit mig att yppa ett ord, men jag kan ändå säga så mycket som att det är mer fågel än fisk, att vi har massor av hot shots i branschen under våra fötter. Men vi söker kontor på Östra Söder. Du som läser det här, hör av dig om du ha känner till någon ledig lokal där.
Om en stund ska vi äta superhemlig lunch med en tung mediemakthavare.
Men det har uppstått ett litet problem: PM har bestämt att luncherna inte får kosta över 35 kronor. Det ingår i vår företagskultur. Men det förstår inte mediemakthavaren som vill äta lunch på Riché för minst 200 kronor.
I vår företagskultur ingår, förutom lunchfalaflar, ambulerande möten och tidiga dagishämtningar.
Alkohol och power points gör det inte.
Räknar med att ha förlorat alla mina balla öldrickande kompisar i branschen inom tre veckor. Får nöja mig med att dricka te med Linda Skugge.

5 svar to “Topphemligt”

  1. heleneblogg Says:

    Det låter som en riktigt bra företagskultur!

    Helene
    http://www.helenes.blogg.se

  2. evelina Says:

    Te med Linda S låter dessutom mycket exklusivt. Inte vem som helst förunnat liksom.

  3. Thomas Mattsson Says:

    Nog kostade kebaben mer än 35 kronor?

  4. Cilla Says:

    leo

    underbart att du bloggar igen!

    grattis till nummer 3, som jag förstår heter som min morfar. grattis till det också.

    cilla (erik syssling)

  5. pmnilsson Says:

    den kostar 35 kronor om man skippar läsken o håller sig till vatten.

Kommentera

