Svart måndag

by

Två av tre barn sjuka i natt ( = minimalt med sömn). PM sur i telefonen över att jag är sen till ett möte.
Bestämmer mig för att revoltera mot honom och sätter mig på ett fik med en macka och en kopp kaffe.
Inga barn som skriker. Ingen chef. Inte en människa syns till förutom tjejen i kassan. Regnets smatter har just lugnat mina trötta nerver då telefonen ringer. ”Berätta nu varför du sitter och äter äggmacka”, säger personen som ringt upp mig.
Får klart för mig att jag talar med Rolf van der Brink från Dagens Media. Drabbas av lätt panik. Ser mig omkring. Tomt så närsom på tjejen i kassan.
Hon ser schysst ut. Men kanske är det ändå hon som tipsat van der Brink. Eller så börjar jag bli paranoid. Utan tvekan är jag förföljd.

Ett svar to “Svart måndag”

  1. måndagsbarn Says:

    Intressant. Tänk vilken jämförelse. När Leo fått sömnbrist och letar efter en järmförbar katastrof då dras hans tankar till ”black monday”, alltså den 19 oktober 1987 när New York-börsen föll med 508 points.
    Tja, man undrar ju hur tungt han låg på börsen då?

Kommentera

