Hård tisdag

by

Med ett sjukt barn, två småsnoriga och en sjuk sambo borde jag vabbat i dag. Ändå tog jag mig till jobbet, även om det tog lite tid. Men det gör det när barnen beter sig som danska husockupanter, hänger sig kvar i all fast inredning.
När vi fortfarande jobbade i deadwood hade PM gett mig löneökning för att vabba. På den tiden var det jämställdhet och BARNEN framför allt. Men nu är han skitsur. Godtar inga ursäkter. Låter mig förstå att jag kommer med bortförklaringar och saknar arbetsmoral.
Men okejdå, jag kan förstå att han är stressad. Vi har en bäbis på gång tillsammans, som snart ska förlösas.

Har dessutom lyckats reta upp PM ytterligare här under förmiddagen genom att be om att slippa falafel (min kista håller på att explodera på grund av all kikärtsröra). Har förklarat att jag vill ha pizza. PM bara ler hånfullt utan att säga något.
Men jag förstår budskapet. Pizza får bara den som levererat och dragit in deg.

Kommentera

