PM och Leo till Seattle

by

Stämningen på PM:s och mitt hemliga kontor är nästan på topp. Vi ska nämligen resa till Seattle på världens största konferens om sociala medier och bloggar. Men det har kommit lite smolk i bägaren. Jag: ”Det ska bli hur kul som helst.”PM: ”Men det en lång och jobbig resa till Seattle och vi får räkna med att bli jetleggade.” Jag: ”Kan man tänka sig något trevligare än att sitta på ett långdistansflyg och dricka whisky?” PM: ”Det är jättetrevligt, men jag brukar bara dricka vatten när jag reser till NY, ingen alkohol och inget kaffe. Tro mig, man har igen det.” Jag: ”Du ha nog rätt. Inga groggar. Vi måste vara i form när vi tillsammans med resten av bloggeliten på Hilton i Seattle sätter agendan över framtidens medier” PM tyst. Jag: ”Men om vi ändå kommer fram sent till Seattle kanske man sover bättre efter några järn på planet.” PM tyst. Jag: ”Hinner vi ta en sväng till San Francisco och LA?”PM (ryter): ”Det här är ingen nöjestripp.”En tryckande tystnad infinner sig på vårt tjusiga kontor. Till slut bryter PM den. Han säger:”Jag ska ta med mig joggingskorna och springa en halvmara längs med kusten.”

Etiketter: ,

5 svar to “PM och Leo till Seattle”

  1. MYT-OMAN Says:

    Ni kan trösta er med att Leo nominerats till en Guldspade för artiklarna om Brillo. Grattis!

  2. Charlie Truck Says:

    ..och då har ni inte ens börjat ha dåligt samvete för klimateffekten av ert flyg än. Den nojjan dödar effektivt allt ev. nöje med en resa…

  3. nöjesresenär Says:

    Jag har krökat mig igenom ett antal resor över Atlanten och kan intyga att PM har enväldigt rejäl point. Han har uppenbarligen egna erfarenheter som får honom att konstatera:” Tro mig, man har igen det”.
    Jag tycker nog att Leo ska lyssna på en så erfaren man.
    Samtidigt måste jag erkänna att det också varit ganska mysigt att dimpa ner på Manhattan allmänt groggy av jetlag och hyfsat berusad göra mig hemmastad vid en bardisk någonstans på Manhattan.
    Med mysigt menar jag då fram till det obehagliga ögonblick när jag vaknat upp morgonen därpå.

  4. Ducks Says:

    Ni ska alltså åka till USA för att besöka en stad som har följande attraktion:
    ”You haven’t seen Seattle until you’ve seen it from a Duck! Travelers and local Seattle-ites of all ages love to Ride the Ducks! ”
    Detta är en reserapport man verkligen vill läsa!

  5. tips Says:

    Ni kan ju alltid besöka Bruce Lees grav samt Jimi Hendrixs när ni ändå är i Seattle.

Kommentera

