Petronell vann! Det finns hopp för Sverige!

by

Den folkhemska trenden är svagare än vad jag tidigare i kväll förutspådde. Efter Nordmans fiasko är jag inte längre lika säker på att sd kommer in i riksdagen i nästa val.

Hemma hos mig är stämningen på topp. Min femåriga dotter är till och med lyckligare än jag över att Perrelli – eller Petronell som min dotter säger – vann.

Efter två helgkvällar i den breda tv-soffan har jag bara ett klagomål: programledarnas lika sexistiska som tröttsamma bögskämt. Det känns som att Hellenius och Luuk borde låsas in på bögklubb i flera månader så att de får det här med homosexualitet avdramatiserat, en gång för alla.

Etiketter: ,

4 svar to “Petronell vann! Det finns hopp för Sverige!”

  1. Crille Says:

    haha du är ju fan korkad

  2. Tack Leo! Says:

    Ett dygn har gått sedan finalen. Jag var länge osäker på vem som egentligen vann. Sedan läste jag den här bloggen. Hade det inte varit för Leo hade jag haft noll koll, tack Leo!
    Först nu inser jag hur sensationell schlagerfestivalen är.
    Det är en mäktig virtuell mötesplats för oss alla där vi indirekt bryts mot varandra i ett glittrande trauma.
    Det är väl numera enbart tre saker som får folk att mötas, drivna av ett genuint intresse:
    Skolavslutningar, schlagerfestivaler och Blocket.
    När även skolavslutningar körs via nätet eller tv kommer allt att vara perfekt.
    För övrigt är Rufus Wainwright ett geni.

  3. Håkan Says:

    Menar du att alla som röstade på Nordman blivit subliminalt indoktrinerade att rösta på SD? Eller menar du att alla som tänker rösta på SD röstade på Nordman för att föra fram det ”svenska”? Det är en fråga om kausalitet här och jag följer inte med i ditt resonemang. Förtydliga tack.

  4. Kenneth Says:

    Hur kan det betecknas som ett fiasko att komma 6:a i finalen i Globen? Ditt resonemang känns väldigt märkligt.

Kommentera

