Herre gud

by

…och nu ska hon starta ett internationellt café. Temat för onsdagskvällen är väldigt överraskande Israel/Palestina-konflikten. ”Välkomna till Nacka församlingshem kl 19 ikväll!”. Det säger ju sig självt att det inte går. Om man har läst en enda av Kleins ledare om Mellanöstern-konflikten så vet man att hon står Hamas-vänstern nära och hyser inga eller mycket små omsorger om det israeliska samhället. Min präst i min kyrka får tycka och tänka precis vad hon vill men jag vill inte få det skrivet på näsan i arbetarrörelsens stora tidning och jag vill inte att chefredaktören på arbetarrörelsens stora tidning ska hålla internationellt café i min kyrka. Jag kanske döper barn där och då vill jag inte ha dem i famnen på Sveriges mest kända Hamas-sympatisör. Hela idén med den allmänna svenska kyrkan försvinner.

2 svar to “Herre gud”

  1. Axel Says:

    Men snälla. Kan du inte bara gå ur kyrkan och strunta i vad de gör där. Om du redan nu inskränker dig till ett döpa en unge ibland eller en begravning när det är dags – då kanske du ska gå ur kyrkan. Och om de vill ha ett Café där de ska prata mellanöstern – jamen strunta i det. Vad är det för idé om den allmänna svenska kyrkan som du pratar om? Kyrkan är separerad från staten och svenska kyrkan är lika allmän som scientologer och buddhister. Det verkar, men jag tar säkert fel, lite som att du helt enkelt ogillar Klein. Det är okej. Men varför gnälla över att hon har ett jobb utanför Aftonbladet?.

  2. pmnilsson Says:

    Jag har inget emot att AB:s politiska redaktör blir präst, tvärtom. Och när hon har slutat som politisk redaktör ska hon såklart kunna jobba var hon vill. Men jag tycker inte att man kan vara propagandachef i sosseriet och samtidigt vara präst i svenska kyrkan.

Kommentera

