I motionsspåret med Greider

by

Det fanns en gång i tiden en blogg som uteslutande rapporterade om var Göran Greider befann sig. Den finns inte längre men jag kan i dag avslöja att han ofta uppehåller sig i Klarakvarteren.
På väg hem från kontoret fick vi häromdagen sällskap med honom. Han var ute och tog sin dagliga motionsrunda.
”Jag gillar att gå i stan. Det är kul att lyssna till folklivet och backarna i Gamla stans gränder ger bra träning”, fick Greider fram mellan flämtningarna och tillade:
”Vad fort ni går. Jag hänger knappt med”.
Det gör inte jag heller. PM är oförmögen att skilja en stadspromenad från ett sprinterlopp. Hans topptränade uppenbarelse framstår som lite antiintellektuell bredvid den mäktige författaren där han motionerar Drottninggatan fram med två cigarettpaket och tändare i bröstfickan.
Nästa dag mötte vi GG igen. Den här gången satt han på en uteservering och åt brownie.
PM tittade strängt på honom och sa:
”Göran, du kan inte äta kakor när du ska träna”.
”Jag har redan klarat av dagens motionsrunda”, svarade GG och såg olycklig ut.
Jag blev väldigt sugen på browniekaka. Men det vågade jag inte säga till PM.

Etiketter: ,

Ett svar to “I motionsspåret med Greider”

  1. deep.edition » Lite noterat Says:

    […] mig en sväng och läste lite feeds. Roligt är att PM och Leo kommer ihåg Niklas Darkes “Där är […]

Kommentera

