Ensam i Bonnierborgen

by

Kännner mig i dag riktigt låg här upp i den nya Bonnierborgen. Alla höjdarna har stuckit på konferens till New York. PM är hemma och passar barn.
Kvar på kontoret är jag. Någon borrar i en vägg. Stefan Mehr talar då och då i telefon. Annars tystnad.
PM har vänligt nog gett mig en bunt med arbetsuppgifter. Det handlar om att leta fram ett par hundra adresser till folk med hemliga kontaktuppgifter, skriva av telefonkatalogen, typ.
Det är så deprimerande att jag gång på gång smiter i väg och läser de erotiska dikterna som äntligen kommit upp på väggen.
Börjar verkligen gilla dem och skulle kunna stå där hela dagen och läsa. Men efter en stund får jag för mig att Lollo i receptionen tycker att det är något suspekt med att ägna sin arbetstid åt att tyst deklamera vd:s favvolyrik, och jag lommar tillbaka till min plats.
Men så en stund senare står jag där igen…

3 svar to “Ensam i Bonnierborgen”

  1. Kondomer på nätet Says:

    Ja ok, mycket bra.. /Jesper

  2. Joakim Says:

    Menar du att ni lämnade Expressen utan att kopiera redaktionens telefonlistor?

  3. pmnilsson Says:

    Sånt där håller bara kulturredaktionens sommarvikerier på med.

Kommentera

