Hej!

by

Fick precis ett grattis-sms från en till mig närstående tv-personlighet och (numera) bloggkollega. Hon undrade dock om jag hade tänkt på en sak: det här med att PM och Leo är män. ”Du har ändå tillbringat sex år i en kvinnokällare, Karin.”

Harmset började jag knappra på ett försvar av PM och Leos feministiska ambitioner och jämställdhetsplaner. Då pep telefonen igen: ”…inget skvaller och frisörbesök på arbetstid alltså”

Aoch. Det är mina – inte PM och Leos – homosociala tendenser väninnan bekymrar sig över. Till mitt försvar får jag säga att jag är anpasslig och villig att jobba på saken. Råkade visserligen sitta hos just frisören när PM messade i förmiddags och meddelade att han köpt rättigheterna till vårt nya hemliga namn. Men 1. Jag smygjobbar fram till 1 augusti  2. Jag messade inte tillbaka en rapport om hur slingorna artade sig.

Det här kommer att gå hur bra som helst! 

3 svar to “Hej!”

  1. Eric Says:

    Ni har trissat upp våra förväntningar ett bra tag nu. Kan ni inte avslöja något – bara något litet mer – för oss som så troget följt bloggen sedan starten.
    PM, kom igen. Say something!?

  2. Josef Boberg Says:

    Hmmm… – Tja, en hel del åt hållet kryptiskt, faktiskt…

  3. pmnilsson Says:

    Jag skulle inget hellre vilja än att skriva dag efter dag om vad vårt mediaprojekt går ut på, men av konkurrensskäl går inte det.

Kommentera

