Mmm…

by

Så. Nu har jag läst senaste M magasin från pärm till pärm. Har nog betat av varje nummer sen tidningen lanserades i fjor. Jo, jag har funderat på varför jag håller på så här. Amelias skapelser och mina tidningspreferenser har ju inte direkt synkat tidigare. Dessutom är det väl ungefär ett kvartssekel och rätt många golfrundor mellan mig och M:s egentliga målgrupp.

Men det handlar väl inte om identifikation, antar jag. Snarare om ett slags generations-voyeurism inte helt ovanlig bland 70-talistkvinnor. Hela Bangkollegiet kastade sig exempelvis över numret i vilket Uffes första fru Barbro talade ut. Vi och våra morsor, liksom.

Apropå mammor intervjuades faktiskt Leo tillsamman med sin, Rose, i ett av M:s höstnummer. Och jo Leo, det var en väldigt fin text!

Etiketter: , ,

Kommentera

