Mitt inre liv – exclusive

by

Vi har gående möte. PM och Karin ligger fem steg framför mig. Oj vilka snygga ryggar de har. Frågan är om vi inte är Sveriges sexigaste redaktion, tänker jag – men ångrar mig genast. Det är ju just den typen tankar PM inte tycker hör hemma i vår företagskultur.
Inbillar mig att PM och Karin talar jämställdhet och dagishämtningar, feministisk litteratur och Nina Björk, könsmaktsordningen och medelklassens, etc etc. Själv är jag fullt upptagen av vårkänslorna.
Talade med min sambo om den saken och blev plötsligt väldigt trött på alla feministböcker som prackas på mig och började längta efter, just det, erotisk litteratur.
Men var finns den? Här i Bonnierborgen viskas det om att det är företagets vd som är vår tids motsvarighet till Henry Miller och att han skrivit erotiska noveller som får Stilla dagar i Clichy att framstå som söndagsskolelit. Men enligt uppgift har Albert Bonniers förlag refuserat av sedlighetsskäl. Men JB:s opus ska finnas på något obskyrt källarförlag. Frågan är bara vilket.
Sitter här uppe på direktionsvåningen och vet inte vem jag ska fråga.
Författaren själv syns inte till.
PM går förstås bort.
Sara Öhrvall är den som bestämmer min lön, så det kan bli lite fel.
Konceptchefen Alexander Jamal? Det känns inte som att han tänker fokusera på koncernens porravdelning precis.
Nya informationschefen Niklas Sessler? Tror att han är lite för mycket PM-hyvens för att jag ska chansa.
Lennart Wiklund? Ser snäll ut där han sitter i sin stora glasbur. Men att knacka på där för att få tips på snuskiga böcker?
Bakom mig sitter Stefan Mehr. Att jag inte tänkte på honom direkt. Hygglige Stefan Mehr, det är förstås han som ska leta fram ett ex av JB:s sexnoveller. Fixa min semesterläsning.
Det gäller att bevaka vårkänslorna.

5 svar to “Mitt inre liv – exclusive”

  1. anders timell Says:

    Älskar dig Leo!

  2. Sara Says:

    Nice blog!

  3. Top Posts « WordPress.com Says:

    […] Mitt inre liv – exclusive Vi har gående möte. PM och Karin ligger fem steg framför mig. Oj vilka snygga ryggar de har. Frågan är om vi inte […] […]

  4. Eva Says:

    Vi har gående möte. PM och Karin ligger fem steg framför mig. Oj vilka snygga ryggar de har. Frågan är om vi inte är Sveriges sexigaste redaktion, tänker jag – men ångrar mig genast. Det är ju just den typen tankar PM inte tycker hör hemma i vår företagskultur.

    Haha, vilken jätterolig blogg.

  5. förlaget Says:

    Novellerna som du efterfrågar finns som talbok. Förlaget heter Storytel.
    Vid lämpligt tillfälle kan undertecknad erbjuda provlyssning.
    För övrigt så ska det nog mycket till för att slå Henry Miller.

    Och här du ett tips på en klassiskt snuskig bok: ”Stilla dagar i Clichy”.

Kommentera

