Försvarstal

by

Karin, det där kunde du ha besparat mig. Hur ska jag förklara för PM? Risken är stor att han tycker att det här blev droppen.
Har inget bra försvar men försöker ändå. Här kommer sanningen och bara sanningen om Karins och mitt morgonmöte:
Karin, 8.30: Vi slår läsar rekord på bloggen.
Leo: Bra. Det är viktigt att smida medan…skriv något omedelbart.
Karin: Jag är så bakis. Jag och en annan framstående feminist tillbringade natten på Riche. Vet inte vad jag ska skriva. Hjälp mig.
Leo: Vad brukar du skriva om? Medelklasss förkärlek för små bröst. Det var väl bra. Fortsätt på den linjen. Det är vackert väder och ditt favvoämne är mer aktuellt än någonsin. Skriv om bikinis!
Karin: Gud vad sexistisk du är.
Klick.

Är det inte orättvist:
Jag hemma och lagar mat, tvättar, stryker, manglar, läser godnattsagor, lagar frukost, byter blöjor.
Karin: På måndagsparty med coola feministkatter på Riche.
Tycker att Karins dom över mig känns unket matrarkal.

Kommentera

