Linda!

by

Usch vad alla verkar vara ledsna i dag. Wiman, Ferrer, halva min släkt med flera är förtvivlade över att Olof Lagercrantz dagböcker brunnit upp. Självklart respekterar jag deras känslor. Men själv känner jag mest lättnad över att ingen människa kommit till skada.
Kan tycka att det finns dagböcker så att det räcker och blir över just nu.
Inte heller PM är i form. Vet inte vad det är som gnager honom. Har försökt pigga upp honom med att vår blogg gått om Bildts i popularitet. Men detta faktum tycks bara göra PM på än sämre humör.
”Allt är Lindas förtjänst. Glöm inte att vi bara är en undersajt till Skugge”, säger PM.
””Jag tror att det har med Karin att göra. Hon har bra karma och driver massor av trafik till bloggen.”
Nu sitter han i möte med Alexander Jamal. PM verkar tina upp. Antecknar och ritar i sitt block. Jamal nickar gillande. Tror att PM är nöjd med att äntligen få föra konstruktiva samtal med en vuxen människa.
Jag är i alla fall på topphumör. Har försonats med Skugge. Det har gjort så ont att vara osams med henne. Men nu ska vi lurra på East.
Lindas blogg är omistlig. Men tänk om man fick läsa hennes riktiga dagbok! Skulle kunna ge min högra arm för att få göra det.
Linda, lås in dina dagböcker i bankfack. De får under inga omständigheter gå förlorade.

Etiketter: , , , ,

Ett svar to “Linda!”

  1. anna Says:

    Men…det heter väl ändå popularitet.

Kommentera

