Berätta sanningen om Pelorus Stockholmsbesök

by

Varje morgon sedan drygt en vecka tillbaka ser jag Pelorus där hon skiner vid Stadsgårdskajen.

Och för varje dag som går blir jag bara mer och mer nyfiken – vad gör hon här?

Först trodde jag att det handlade om att Arbromovich tänkte värva Svennis. Men det tror jag inte längre.

Min senaste konspirationsteori handlar om att miljardschabraket ligger här för att härbärgera mäktiga möten under Irak-konferensen. Irak, olja, USA och Putins oligarkkompis yacht.

Kanske har jag livlig fantasi, men det är en skam för svensk journalistik att ingen ens försöker ta reda på vad som äger rum på Pelorus.

 

Om svensk press fungerat hade Tv4:S Niklas Svensson, Bladets Oisin Cantwell, Terese Christiansson och Expressens Micke Ölander befunnit sig i ett veritabelt krig med Abromovich vaktstyrka, med Secret Service och inte minst, med varandra. Ovanstående murvlar hade bevakat toppmötet i grodmansdräkt, sovit utanför Grand, pumpmarkerat Göran Persson (han sågs nyligen i en svart Merca med privatchaufför) och – kanske – utgett sig för att tillhöra Säpo.

Men vad gör Sveriges bästa skjutjärn i dessa dagar?

Sover ruset av sig efter en hård natt på Spymlan?

Ölar med Per Bjurman i New York?

Plockar blommor i Slottsparken tillsammans med döttrarna?

 

 

 

 

Etiketter: , , , ,

6 svar to “Berätta sanningen om Pelorus Stockholmsbesök”

  1. J Says:

    Har hört rykten om att han är intresserad av Securitas och därför är här för att reka lite…

  2. Gunnar Lindberg Årneby Says:

    Självklart har även jag funderat över vad schabraket egentligen gör här. Dock är det tydligen inte så ovanligt att superjakterna lever ett eget ”liv” och åker runt i världen efter någon form av halvplanerat schema.

  3. fredrik Says:

    Sorry, finns inga resurser till gammaldags nyhetsjakt längre. Läsarna vägrar betala och journalisterna är upptagna med bloggning.

  4. hanna Says:

    Pumpmarkerat?

  5. Micke Says:

    Mycket vänliga ord, Leo.
    Men ditt omdöme sviktar en aning, i varje fall när det gäller mig.
    Skjutjärnsreporter?
    Nej!
    Jag är alltför ängslig av mig för att klara av att bära ett sådant epitet.
    Men tack ändå.
    Oisin, Svensson och Terese har nog alla tre bättre nerver än jag.
    Dessutom kan jag inte dyka. Svaga trumhinnor.

  6. Linda Says:

    🙂 Om Pelorus vid Stadsgårdskajen gör dig nervös bör du ABSOLUT INTE läsa det där inlägget om henne på Spionbloggen..:-)

Kommentera

