Lunch med Skugge

by

Lunchade i dag med Linda på Sturehof. Som alla vet har hon fått massor med deg av Odd Mollys skapare Per Holknekt. Vad alla kanske inte vet är att Linda har en förtjusande dotter som heter, just det, Molly.

Jag: ”Har du och Per Holknekt flirtat med varandra länge?”

Linda: ”Vi har känt varandra ett tag”

Jag: ”Är Odd Molly uppkallat efter din Molly eller vice versa?”

Linda: ”Nej, Odd Molly var en skum brud som skateboardeliten i USA var kär i. Alla häftiga skateboardstjärnor var kära i henne men hon brydde sig inte. Min Molly är också så där häftigt odd, så hon kan också kallas Odd Molly.”

Jag: ”Men nu har i alla fall du och Odd Mollys pappa en baby ihop.”

 

Linda: ”Jag kan inte uttala mig om det. Allt är så hemligt, men jag kan bekräfta att Per har gått in i Vulkan, mer kan jag inte säga. Det hoppas jag att du respekterar.”

Jag: ”Linda, det här är ingen presskonferens och du har trots allt inte köpt Google – än”.

Linda: ”Förlåt. I dag betalar jag lunchen. Nej, förresten, jag behöver några finansiärer till för att kunna ta lunchen.”

På vägen ut från Sturehof träffade vi Douglas Roos som över en lunch försökte rekrytera en av stans verkliga supertalanger. Om Roos lyckas är han att gratulera.

Etiketter: , ,

Kommentera

