Ledsen att göra er besvikna

by

I morse blev denna blogg höjd till skyarna i Äntligen morgon. Besökstalen har förstås skjutit i höjden och vi sitter här uppe på direktionsvåningen alldeles yra och undrar varför inte Sara Öhrvall köpt blommor till oss.

Men medaljen har alltid en baksida. Gamla vänner som jag inte visste om de fortfarande existerade messar och gratulerar till att det till slut ändå gick bra för mig. Andra undrar varför vi inte passar på att blogga så att det ryker om det, nu när halva Adam och Grys lyssnarskara hänger här.

Här kommer svaret:

PM sitter och skriver en power point-presentation och jag har fått i uppdra att slipa på ett samarbetsavtal.

För PM går det bra – den ser faktiskt strålande ut. För mig går det mindre bra – känner mig lite osäker på uppgiften. Saknar Karin som är försvunnen sedan flera dagar tillbaka. PM säger att det är något i min attityd som skrämt bort vår stjärnskribent.

Vänta, nu fick jag ett till mess. Så här skriver en kompis:

Nu har ni chansen. Skriv något om kändisar så att bloggen blir lite roligare.

Ok, ska försöka. Känner i och för sig bara en jag verkligen gillar. Har annars lite svårt för så kallade kändisar. Senast, eller om det var tredje senast, jag åt hos Timell blev jag utskälld av Camilla Läckberg.

”Du har skrivit om min skilsmässa”, sa hon och spände ögonen i mig.

”Du måste blanda ihop mig med någon annan, jag har bara skrivit om dina tallrikar”, sa jag.

”Nej, du skrev om min skilsmässa”, sa deckardrottningen med sådan emfas att jag flydde fältet.

Ska man vara riktigt nogräknad var det Läckberg som skrev om skilsmässan – och inte jag.

Men strunt samma: hon har en jättefin blogg där hon verkligen bjuder på sig själv.

Om jag inte varit tydlig nog:

Den här bloggen är för intellektuella som Timell och Jonas Bonnier. Ni andra som vill ha underhållning och lite mysskvaller bör hänga någon annanstans, förslagsvis hos Läckberg.

 

Etiketter: , , ,

10 svar to “Ledsen att göra er besvikna”

  1. Camilla Läckberg Says:

    Hej Leo,

    Nja, utskällning var nog att ta i…

    Dock refererar jag mycket riktigt till ett citat i just krönikan om talllriken

    http://www.expressen.se/kronikorer/1.666489

    Din kommentar om min skilsmässa på slutet av krönikan går inte att tolka på annat sätt än att du menar att jag avsiktligt skilde mig/skrev om min skilsmässa – i samband med mitt boksläpp som ett medvetet PR-drag

    Det är inte bara ett felaktigt antagande/påstående utan var dessutom djupt sårande för min familj som på flera håll tog mycket illa vid sig. Att skriva något sådant visar dessutom på en häpnadsväckande grad av cynism och brist på empati. Jag må vara en offentlig person, men det finns gränser, och din kommentar i den krönikan anser jag gick över den gränsen.

    Därav min kommentar till dig på Teatergrillen om att du skrev om min skilsmässa.

    MVH

    Camilla Läckberg

  2. lagercrantz Says:

    Camilla, jag är väldigt ledsen att du tog illa vid dig av krönikan och ber oförbehållsamt om ursäkt. Som bevis på min tillgivenhet vill jag berätta att jag i helgen fick en handduk med dig som motiv och blev omåttligt stolt. Men nu känns det lite fel om känslorna inte är ömsesidiga och jag lottar därför ut den här på bloggen. Den som kommer på den bästa slogan till din nya bok vinner tyget.

  3. Läckberg vs Lagercrantz « Karin, PM & Leos blogg Says:

    […] Läckberg vs Lagercrantz Vi har kungligt besök här på bloggen och vi rullar självklart ut röda mattan för deckardrottningen Camilla. […]

  4. Camilla Läckberg Says:

    ha ha ursäkten accepterad. Har många laster men långsinthet tillhör inte dem… (men du bör nog hålla dig undan min storasyrra för tid och evighet – det har kliat i hennes högernäve ända sen hon läste din krönika… 😉

    Och är det en blodig handduk ni lottar ut – eller vill ni ha en icke nedblodad… – jag har lite kontakter så jag tror jag kan fixa en….. 😉

    Dock har Martin till sin fasa insett att det i sommar kommer ligga massa killar på mage på handduken i sommar… ha ha ha …… 😉

    /Camilla

  5. lagercrantz Says:

    Min sommar är räddad! Kan vi få lotta ut två Läckberg-badlakan är det förstås fantastiskt!

  6. Camilla Läckberg Says:

    Trots att jag noterar en viss ironi ber jag dock då om en adress dit badlakanen kan skickas…. 😉

    /Camilla

  7. ulrika Says:

    Men hallå, Camilla, nu säljer du dig för billigt. Den där slängen i slutet av krönikan var billig och skittrist, och nu fortsätter Leo i samma stil här.

  8. lagercrantz Says:

    Hej Ulrika, tycker att du är orättvis nu. Istället för att hacka på mig för en krönne jag skrev för evigheter sedan kan du väl delta i vår Läckberg-tävling.
    Vi kommer att dela ut mint två av de berömda badlakanen.

  9. ulrika Says:

    Hej Leo – jag ger mig, det är omöjligt att inte charmas… Men jag tackar ändå nej, ett badlakan med blod är inte riktigt vad jag behöver ;-).

  10. Fredrik Says:

    Vem f–n vill ligga på Camilla? Är man inte lite väl självgod som trycker upp sådana badlakan? Jag bara undrar.

Kommentera

