DN:s olidliga lätthet

by

Thorbjörn Larssons tidning Dagens Nyheter tipsar om mobilabonnemang. Som förstanyhet på förstasidan. DN tipsar också om sommarens solglasögon. Som förstagrej i söndagsläsningen. Hur man än vänder och vrider på dessa publicistiska val är de inte bra – inte för DN, inte för DN:s läsare och inte för det samhällsklimat som DN brukar anse sig vara en viktig del av. Eller så håller DN på att lämna den rollen, vilket inte bådar gott för anseende och ställning. Det faktum att alla papperstidningar nu tappar är ingen ursäkt för att göra ett dåligt jobb och om allmänheten ska ta de tryckfrihetliga högtidstalen på allvar gäller det att inte falla platt till marken på ett så ogenerat sätt.

Advertisements

Etiketter: ,

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: