Gnäll

by

Vänta nu. Annina Rabe är utled på skriverierna kring Sex and the City. Och ägnar ett längre, och enligt min mening, ganska träffande blogginlägg till att förklara varför. Så långt är jag med.

Men varför hon retar sig på min formulering i AB i lördags där jag kallade SatC för ”populärkulturell smärtpunkt” – i en text som just handlade om eventuella orsaker till VARFÖR alla  bryr sig om den rätt trista filmen, just nu –  är för mig lite obegripligt. Någon som fattar?

För övrigt verkar ju SatC vara en populärkulturell smärtpunkt, åtminstone för Rabe…

Etiketter: , ,

5 svar to “Gnäll”

  1. Annina Says:

    Hej Karin, vad har du fått ifrån att jag retar mig på din formulering – det gjorde jag inte alls. Jag tyckte tvärtom den var bra och tänkvärd! Men ville dra det hela ett steg längre.

  2. Annina Says:

    Jag menar förstås VAR har du fått ifrån – inte vad. För alla språkpoliser där ute.

  3. Karin Eder-Ekman Says:

    hej annina,
    så roligt att höra, verkligen! jag läste väl helt enkelt – och uppenbarligen orättvist – in kritiken alldeles själv. kanske pga av att refereringen till mig låg precis i slutet av en text som dissar hela genren ”att uttolka popkulturella fenomen” – vilket ju var vad jag gjorde i bladet…
    dessutom träffade du helt klart en öm tå. Jag lade ner ganska stor möda på att – utan att negga mitt utlägg – försöka säga någonting relevant i detta, minst sagt, uttjatade ämne.
    bästa,
    karin

  4. Clara Says:

    Hade Shampoo Rising ett kommentarsfält hade man väl skrivit dit nästan dagligen för att tacka för inlägg om Carla Bruni, frilansjournalisternas villkor, internetcaféét i Italien, pappan, barnet, kanske inte Norén för den var en av de få som jag inte var med på, men nästan allt det andra. Inte minst om uttolkningen av popkulturella fenomen… Så Karin om du ser Annina någon gång kan du inte säga att hon har en daglig och tacksam läsare i form av en trebarnsmamma i förorten?
    Och så ville jag säga att jag tycker att du var klok och modig som skrev om tiden på Bang, och att jag uppskattar den här bloggen också. Mycket.
    Har bara en hälsning från Föreningen Vi som inte kan låta bli att vara språkpoliser fastän vi vet att alla hatar oss för att vi är det: Kan ni inte ändra bloggens namn till Karins, PM:s och Leos blogg? Så att man inte tror att den handlar om ditt och PM:s förhållande till Leos blogg. Eller att den bara är hans?
    Jag ser fram emot Newsmill!
    Med beundrande hälsningar från Clara Block Hane (förskingrad i förorten men inte död)

  5. Karin Eder-Ekman Says:

    clara hej!

    otippat och trevligt att du dimper ner just här… och tack tack för fint beröm! vad gäller de där s:en har du säkert rätt, och jag skyller allt på PM .
    men har du alltså tre nu?! ganska bra jobbat.
    vad har du för mejl? jag finns på karin@ekman.se
    kram
    k

Kommentera

