Informationsflödets teori

by

Köpenhamn, Reboot 13.20

Kognitionsforskarna jobbar stenhårt på att försöka förstå och kartlägga användarna av de sociala mediernas nätvanor. En av dem är amerikanska Brynn Evans som intresserar sig för det fria informationsflödets metarmofoser. Exempel: Du kollar din mejl, hittar där en länk till en artikel, du går in på den, bokmärker den på exempelvis magnolia, någon bloggar om den och så vidare i (en teoretisk) oändlighet. Allt medan det ursprungliga budskapet hela tiden förändras – av dess mottagare.

Bättre modeller för hur denna process ser ut skulle vara extremt tillämpbara: för företag som vill tjäna pengar, i politiken, underhållningsbranschen, pr-branschen, på statlig nivå, argumenterade Evans.

Annonser

Etiketter: , ,

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: