Bra av Wiman?

by

Björn Wiman släpper i dag samt de kommande två fredagarna Expressens kultursidor till bloggosfären.

Det är av flera anledningar ett intressant experiment. Först blev jag avundsjuk på att jag själv inte gjorde samma sak när jag fortfarande var debattredaktör på Expressen. Men jag är inte helt säker på att greppet är klockrent.

Är inte en av poängerna med bloggosfären att den ligger utanför Deadwood, att den utgör ett frihetligt landskap där printaristokratin förkastas, både till form och innehåll.

Som sagt, det kan hända att jag neggar enbart på grund av jalousie de metier.

Vill väldigt gärna veta vad denna bloggs läsare tycker. Snälla, skriv och berätta!

Etiketter: ,

3 svar to “Bra av Wiman?”

  1. Andreas Ekström Says:

    Klart det är bra av samma skäl som det alltid är bra att klippa sig samt att sätta upp en opera med vanvördig scenografi: Det växer ut igen. Originalet finns kvar.

  2. Daniel Says:

    Jag tycker att du poängterar poängen, Leo. Håller med dig.

    Wimans tilltag verkade först spännande men är inte detta ett typiskt sommarjobb? Ungefär som att DN:s kritiker skriver om vilken litterär figur de skulle vilja träffa? Grejer som aldrig skulle få spaltutrymme under normala omständigheter.

  3. larv Says:

    Wimans tilltag kan vara en diabolisk och lömsk handling.
    Ärligt talat – förflackningen är så utbredd som den kan vara.
    Bloggare är i dag så många att de per definition blir ointressanta och nu visas de upp som kejsarens nya kläder i Expressen.

Kommentera

