Är Winxclub ok?

by

Karin, tack för klargörande svar. Survival of the fittest – så måste det vara.
En annan fråga till dig och alla dina elit-medie-feminist-kompisar:
Min sexåriga dotter läste i dag för första gången en publikation på egen hand. Den heter Winxclub och handlar om ett gäng tecknade barbieliknande girlpowertjejer.
Min dotter är mycket glad både över att hon läst och vad hon läst. Men är Winx-brudarna ok? Får era döttar läsa Winx?

Hur hon fick tag i blaskan? Tror att vi var inne i pressbyrån och plötsligt låg den i högen med saker jag förväntades betala.‘

Etiketter: ,

4 svar to “Är Winxclub ok?”

  1. MM Says:

    Jag har en fråga i sammanhanget: när egentligen övergår man från ”winx” till ”witch”? och vad är skillnaden?

  2. lagercrantz Says:

    Hej MM, enligt min dotter är man en winx om man är god och en witch om man är ond.
    För övrigt är vi mycket hedrade över att du är inne och kommenterar hos oss.

  3. JM Says:

    Nej, nej, nej inte Winx, dirigera genast om henne till Witch. Winx är skräp och Witch är kvalité.

    Vad yrar ni om? Winx är en populistisk italiensk kopia utan skärpa och djup. Witch har rötter i Manga och är som en tecknad Homeros fast med tjejer i huvudrollerna.

  4. missismissis Says:

    Jag vet tyvärr inget om Winx men en sak som gör mig förbannad är att min då elvaåriga dotter fick sig tilldelat ett gratisex av Nya Starlet på en sk tjejmässa.

    Så att hon kunde få läsa om sajten Phonephucker, analsex etc.

    Gulligt!

Kommentera

