Sahlin gästbloggar direkt från Denver: Jag får gåshud av Hillary

by

DENVER. 23.59. Tillbaka till hotellet efter Hillarys tal. Puh! Stod på golvet bland delegaterna från New York. Så trångt! Gick inte att lyfta händerna för att applådera. Ute i salen var de saliga! Och jag blev mer berörd än jag trodde. Hon talade verkligen politik. Och beskrev det som är det orättvisa men också fantastiska USA. Visst var det fullt av klyschor – men jag köpte det. Och fick gåshud ibland. Jag uppfattade henne som fortfarande sugen och bestämd – men nu sluter hon uppriktigt upp bakom Obama. Ser på tv i analyserna att den slutsatsen delar inte alla.

MONA SAHLIN

Nu somnar jag med mexikanska  indianer och Hillary i tankarna. No way – no how – no McCain! Och förresten säger ryktet att Springsteen ska komma på torsdag kväll!

Etiketter: , , ,

12 svar to “Sahlin gästbloggar direkt från Denver: Jag får gåshud av Hillary”

  1. Marianne Says:

    Handen på hjärtat Mona Sahlin – vad drar mest – Obama eller Springsteen?

  2. fredrik Says:

    För fjärde gången slänger jag ut frågan om hur Newsmill egentligen fungerar.
    Mona S skriver väl förmodligen gratis, men vilken ersättning får yrkesskribenterna för sitt arbete, mellan tummen och pekfingret?
    Får de någon alls? Om inte, varför anser Newsmill att de ska arbeta gratis?
    Vore intressant att veta hur tankegångarna går.

  3. Claeskrantz.se : Pär Nuder börjar blogga Says:

    […] kan ju undra om Newsmill ska bli en ny s-media avdelning då även Mona Sahlin bloggar från lagercrantz och nilssons blogg? Politikerbloggen » Nuder börjar […]

  4. Agneta Says:

    Mona Sahlin som gästbloggare-vad kul!Jag tror på Newsmill!

  5. Patrick G Says:

    Kul att Sveriges nästa statsminister får tränga sig med pöbeln, men får hon verkligen sin information om valet/opinionssiffrorna från de aamerikanska kommersiella TV-stationerna? Trodde visst att en sådan pangpolitiker hade lite bättre informationkällor.

  6. Maria Says:

    Springsteen: This hard land!!!!!!!!

  7. Bellas riktiga vänner Says:

    undrar vem som tar Mona Sahlin på allvar? Hon kan inget, är en glättig lätting som lever på andras pengar. En mer hycklande människa vill jag inte föreställa mig då jag skulle kräkas spontant. Sorry, detta är för dåligt!

  8. kimo Says:

    Du ”Bellas riktiga”, ledsen att få dig att kräkas spontant men tänk Fredrik R, Jan B…

  9. kimo Says:

    I sitt sommartal i Waxholm sa statsministern att han är ”sugen” på att debattera med Mona Sahlin. Nu använder Sahlin detta ord om Hillary Clinton. Jag kan inte exakt säga hur, men på något sätt känns det som ett bevis på att något är mer än lovligt fel i svensk politik.

  10. kerstin Says:

    Nu väntar vi bara på att gänget på Sveavägen 68 ska förmå Sahlin att avstå från bloggandet innan det gått för långt. Tydligt är att hon inte har den normala supporten omkring sig. Ensam är hon ett rö för vinden, helt utlämnad till sin egen oförmåga att göra en adekvat politisk analys av vad hon ser.

  11. Agneta Says:

    Oj då har jag halkat in på sossehatarnas nya forum??
    Tråkigt bara att ni alltid låter likadant…

  12. Best of Mankind Says:

    Mona, mycket trevligt att du gästbloggar. Jag verkligen uppskattar det. 🙂

    De amerikanska politiker engagerar hela sin familj i sina valkampanjer. Det föreställer en enad fasad, en sammanhållning och ett starkt band. Här i Sverige är det Kungafamiljen som representerar den moraliska delen. Kanske något att tänka på även för främsta politiker??

Kommentera

