Sahlin bloggar direkt från Denver: Tänk om jag hade haft min man som förband!

by

DENVER, 22.00 Oj vilken show. Bill Clinton i högform. Nu kan ingen säga annat än att både han och Hillary levererade det de skulle! Och att de fick tillbaka. Som Bill hyllades! Och upptakten till Biden hade alla delar av veteraner och hjältars berättelser. Och hans mamma. Tänk om jag skulle ha min man som förband och alla barnen på scenen – inte riktigt det som våra väljare vill se. Och de har rätt! Men när Obama själv kom in på scenen till tonerna av Springsteens ”The Rising” – då blev jag inspirerad…

Obama har förresten en väldigt bra röst – varm och tydlig.

Att komma in på konventet ikväll var ingen lek. De delar ut långt fler biljetter än vad som kan komma in. Kaos är bara förnamnet. Att se utrikesministrar och andra internationella gäster köa i timmar och slåss om sittplatser bakom scenen helt utan sikt – märkligt. Men nyttigt att inte alltid namn och position gäller…

Det är tydligt hur tydligt hur viktigt amerikansk politik är i världen. Vi är många progressiva partier här som delar tron på att demokraterna både ska reparera förtroendet för politiken efter Bush och genomföra reformer för ökad rättvisa. Nu mer än nånsin behöver USA en ekonomisk politik som tar landet ur lågkonjunkturen!

Nu sitter vi på bussen på väg genom de otaliga säkerhetskontrollerna. Och jag ska lusläsa talen – inte helt lätt att uppfatta dem mitt i alla tjut och plakatviftande – och de ofrivilliga tårarna i de egna ögonen…

MONA SAHLIN

Etiketter: , ,

3 svar to “Sahlin bloggar direkt från Denver: Tänk om jag hade haft min man som förband!”

  1. fredrik Says:

    Hej Mona,
    det verkar härligt i Denver.
    Själv försöker jag utröna ungefär vilken ersättning Newsmill betalar sina skribenter, men har dessvärre inte fått någon reaktion från de ansvariga.
    Börjar befara att Newsmill och Bonnier-koncernen bygger hela affärsidén på gratisarbete, men så illa kan det väl ändå inte vara? Verkar ju rena 1800-talet!
    Kan inte du ge en hint om hur det hela fungerar, ersättningsmässigt menar jag?
    Många hälsningar från Sverige

  2. Jonas Says:

    Mona- vad tycker du om Joe Biden da? Hans tal var ju ocksa valdigt bra, och det kanns som han komplementerar Obama bra. Jag blev valdigt glad nar Obama valde Biden som running mate. Jag har varit fortjust i Biden lange, eller som Bill Clinton sa: ”I love Joe Biden”.

  3. Best of Mankind Says:

    ”Tänk om jag skulle ha min man som förband och alla barnen på scenen – inte riktigt det som våra väljare vill se.”

    Säg inte det…..annars är det en bra idé tycker jag.

Kommentera

