Sahlin bloggar från Denver: Nu har jag bytt Boss

by

DENVER. Sitter på bussen utanför konventet alldeles tagen. Visst, 6 timmar i stekande sol gör sitt till. Och showen med fyrverkerier och veteraner och söta barn och God bless America. Men det är inte det.

Jag tror något nytt och stort sker just nu och just här. Alla samtal med folk här, och alla intryck är ändå att de som inte brytt sig om politik förr, gör det nu. Att de som inte hoppats förr, nu gör de det. Att de som inte känt igen sig förr, nu gör de det. Att när intresset minskar i Europa, så växer det i det verkliga USA. Bara att jämföra vad Bush har sagt genom åren – och höra Obama tala om klassklyftor, aborter, könsneutrala äktenskap, lika lön och stopp för oljeberoendet – det är kittlande  och engagerande.

Jag ska utveckla mer när jag sovit några timmar – men det kan vara början på ett annat USA. Och jag gillar det jag sett. Och om ni hör Schlingmann säga att Obama står för samma skattesänkarpolitik som Alliansen – kom då ihåg att han också vill höja skatten för övre medelklassen! Han vill nämligen minska klyftorna mellan fattiga och rika!

Om Springsteen kom? Nej. Men det var helt ok. Ikväll fanns det bara plats för en Boss – USA:s näste president!

MONA SAHLIN

Etiketter: , ,

2 svar to “Sahlin bloggar från Denver: Nu har jag bytt Boss”

  1. pontus Says:

    Vill Obama höja skatten för den övre medelsklassen relativt Sverige, elller relativt nuläget i USA? Om det är relativt nuläget i USA – och inte relativt Sverige – så för han ju faktiskt samma skattesänkarpolitik som Alliansen.

  2. Micke Says:

    pontus och Mona,

    klicka på länken om Ni vill se för vem Obama vill sänka skatterna för:

    http://www.dailykos.com/story/2008/8/9/2031/50843/957/565530

Kommentera

