Flash

by

I skrivande stund rullas mattan med första kapitlet ur ”Den allvarsamma leken” på tyska ut här på direktionsvåningen. Den upptar hela den långa, breda korridoren i entrén och är väldigt fin, men känns lite gammal och inte så spännande. För egen del har jag helt andra läsupplevelser i sikte inför den stundande midsommarhelgen.

Har äntligen införskaffat ”Lustfyllt” som min sköna sambo och jag ska lyssna på redan i kväll medan ni andra tittar på Lars Lagerbäck & Co. Önskar att jag kunde dela PM och Sara Öhrvall och alla andras blågula entusiasm över ”vi”.

Vilka vi, undrar jag. PM och Zlatan? PM, Sara och Mats Olsson? PM, Mats Olsson och Lagerbäck?

Kanske är det mina transylvanska gener som gör att jag inte känner mig delaktig i detta blågula ”vi”. Eller att jag är rädd för fotbollshuliganer och vuxna människor i vikingahjälm. Senast i går berättade Timell för mig om hur äckligt det var med alla drängfulla svenskar i Innsbruck i lördags.

Då känns det tryggare att dra för gardinerna och lyssna på ”Tjänstemannanätter”.

Enligt uppgift ska den vara lika upphetsande som läskig. Kanske kan den fungera på matta på Newsmills redaktion.

Kan 

Ett svar to “Flash”

  1. Hermann Says:

    Du har helt rätt – det är obehagligt med vuxna människor i vikingahjälm.
    Hela den grejen är extra jobbig när man själv är är så kallad expert…
    Inte för att jag föraktar folklighet konsekvent (inte alls faktiskt, fast det är jobbigt att Hitler låg så obehaglig nära sanningen när han sa: ”Vill man ha de breda massornas sympati måste man berätta de dummaste och mest naiva saker för dem”) men det är jobbigt att uppleva VM och EM när man själv är på Anders Borg-nivå men alla andra är på…
    tja…
    en annan nivå…

Lämna en kommentar